السبت، 19 يوليو 2008


تأخذنى الايام بعيدا عنه..ثم فجأة اتذكره..فأشعر بالهلع..كيف تناسيته كل تلك الفترة..فأجرى اليه مشتاقه..اطرق بابه برفق..وأدلف للداخل بهدووء تام..اتفقد ملامح ما حولى..اسمع دندنه موسيقيه حتى لأشعر بروحى تطفو برفق..أكاد اراها تتمايل فى الهواء منتشيه..و ترتسم تلك الابتسامه على فمى..ابتسامه عهدتها عند زيارتى له فقط .. ابحث فى لهفه عن كلماته..كم اشتقت لها..ابحث عنها حتى القاها..اجرى مسرعه بين حروفها..و لكنها تجبرنى على الهدوء..تجبرنى بروعتها..تمس قلبى برفق.. ألقاها تاره حزينه تعتصر قلبى..تضيق من سعه نفسى ..و تارة اخرى حالمه تجعل ذكرياتى تنساب الى عقلى..تعقبها احلامى .. اتذكر معها من احب..من اشتاق اليه..اشعر بأن ركام الحياه انفض من على قلبى..اشعر بأن الهواء الذى اتنشقه طهر من التراب..اشعر ان اذنى خلت من الضوضاء..فأقم من مجلسى منتشيه لأنسل خارج المكان برفق بعدما اترك رساله قصيرة اعتذر فيها عن تغيبى و اشكره على ما صنع بى..و ارحل بدون ان اراه..كما عهدت..و بضغطة زر انتقل من عالمه النقى الى عالمنا ...و لكنى اظل اذكر عنوانه
http://charisma-90.blogspot.com/
.....................................................................

هناك 14 تعليقًا:

Oss يقول...

فى المقصوره
:)
هاقرى واجى

Oss يقول...

احساس جميل وبديع
بس للأسف انا اول مره اقراله

انا كنت فى الأول مش فاهم الحوار بس فهمت بعد لما فتحت البلوج
:)
بس المزيكا فعلاً جامده

يلا انا متأخرتش المره دى
وماتطوليش فى الغيبه

blue-wave يقول...

لأ حلوة بجد
طريقه جديدة وهايله
تحياتى

Eman Henaish يقول...

أسلوبك رائع بجد يا زربونة في الوصف
حامستيني فعلا اني ادخل البلوج

تحياتي

ليكوريكا يقول...

ذربونه

احساسك جميل اوي

منتظرين جديدك

ليكوريكا

" LOST" يقول...

جميل اوي يا ذربونه انك توصفي حاجه بالطريقه الجميله اوي دي,,,لدرجة انك بتوهمي اللي اودامك انك بتكليمي عانه او بتوصيفي حاجه حاسيتي بيها وهو بيتكلم معاكي ,,,وفجأه يصحا مالوهم اللي كان معيش نفسه فيه وخاصتا" لما يكون محتاج كلمه واحده بس ترفع من روحوه المعنويه وتعالي من عزيمته وتمسكه بهدفه....اسف صدعتكو ....بس انا اول مره اشارك فالبلمج ده ...واسلوب الكتابه شديني اوي ... استمري يا ذربونه واشاء الله ربنا يوفأك

good luck

حمادة زيدان يقول...

زربونة

أيه الهدوء والجمال والرومانسية دي

تسلم أيدك

ذربونة هانم يقول...

oss
يادى الهنا يادى الهنا
ايوة كده كنت هحرمك من الميراث لو اتاخرت تانى
اما عن البلوج فهو بجد روعه..اكيد عجبك

ذربونة هانم يقول...

blue wave
ربنا يخليك..ميرسى على كلامك و ميرسى على مرورك اكتر

ذربونة هانم يقول...

blue wave
معلش انا نسيت اقول ان انا مش بعمل اعلان عن البلوج ده..هو اصلا مش مستنى اعلانى
بس انا حبيت اعرفكم مكان حلو تروحوه
:D:

ذربونة هانم يقول...

ايمى
ربنا يخليكى يا قطة
و قوليلى رأيك بأه لما تدخلى

ذربونة هانم يقول...

ليكوريكا
ربنا يخليك بجد على كلامك ده

بس برضه يارب تكون زرت البلوج ده و يكون عجبك

و اوعى حد يقول للمصرى ان انا الى دلاكوا عليه

ذربونة هانم يقول...

smsm
!!!!
5adt balak mn gomlet"yag3alne 2atazakar man 2a7eb..wa man 2ashtak 2elayh..ana katabt elpost da kolo 3ashan elblog da 7ssesne keda

ذربونة هانم يقول...

حمادة زيدان
انا بسعد بمرور حضرتك هنا بجد
و ميرسيه كتير على كلامك الجميل ده