الثلاثاء، 24 يونيو 2008

اول سطر


طول عمرى كان نفسى ابقى عايشه فى بلد على البحر..عشان لما اتضايق اجرى للبحر..مش عشان اشكي له..بس عشان ده المكان الوحيد اللى بحس انى لوحدى يه..انى ممكن اصرخ من غير ما أتكسف..وبعدين لقيت ان اسهل من انى اجيب البحر لحد بيتنا,انى اكتب كل اللى نفسى اصرخ بيه.فى الاول كنت بكتب على ورق و بعد ما اخلص كتابه اكرمشه و ارميه..و بعدين بقيت اكتب فى اجندة عشان لما اكبر اراعى الحاجات اللى كانت بتضايقنى و انا صغيرة مع عيالى..بس الصراحة يطلت اكتب فى الاجندة عشان ممكن اى حد من الى اعرفه يقراها..فلقيت الحل الوحيد انى اكتب فى بلوج محدش يعرفنى فيه..الصراحة ده تانى بلوج ليا..الاولانى بكتب فيه انا و اصحابى و مكل القراء عارفينى شخصيا سواء من الكليه او من قرايبى او من الايميل..او من اصحابى نفسهم اللى بيكتبوا معايا.فقررت اعمل بلوج تانى ليا لوحدى محدش يعرفنى فيه..و عملت "ورق مكرمش"
رغيت كتير انا عارفه..بس فى الاخر احب اقول انى مقدرش اوعدكم ان البلوج ده يعجبكم..لأن من الاخر انا بكتب فيه عشان خاطرى مش عشان خاطركم
بس

هناك تعليق واحد:

نعكشة يقول...

حكيكي حكيكي لأ ريلي يعني حاساكي واحدة صحبتي و بتحكي

معلومة بس مدعدعة انا بحب المواضييع القصيرة اكتر من الطويلة و بما ان مواضييعك قصيرة و فيها المفيد فانا حبيتك

المهم
بصي لو حاولتي ترضي الناس علي حساب نفسك هيجيلك اكتئاب و احنا مش عايزين نعالجك علي حسابنا بقة بس بم انك صاحبة الصيدلية فممكن تعيي بمزاجك ( إية العك اللي بتقولية دة)

المهم يعني

اكتي بنفسك
ولنفسك
وبمزاجك

انا صراحة عاجبني مزاجك

دمتي سالمة

طلب بقة عشان الشِعب ( الناس اللي بقولك كبريلهم) بليز شيلي تأكيد الكلمة عشان معظمم الوقت بغلط فيها
العتب عالنظر بقة